Από το 5,5% της απορρόφησης του ΕΣΠΑ στο Πολιτισμό, στους δημοσιοσχετίστικους επαίνους στον Περιφερειάρχη Κ.Αγοραστό

Η πολιτική σκοπιμότητα πολλές φορές ξεπερνά την αλήθεια,ωστόσο εάν δεν υπάρχει μνήμη η δημοσιογραφία δεν επιτελεί όπως πρέπει τον ρόλο της. Τα συμπεράσματα δικά σας…

Λίνα Μενδώνη 23/11/2019 Ρ/Σ Παραπολιτικά στον Γ.Παπαχρήστο : “Εάν πήγαινα περιοδεία, πράγμα που σημαίνει στη λογική τη δική μου για την περιοδεία, ότι θα έβλεπα τοπικούς παράγοντες, συλλόγους και λοιπά, προφανώς οι βουλευτές θα είχαν πρώτοι και καλύτεροι τη θέση τους. Εγώ όμως δεν πήγα περιοδεία, ούτε στη Θεσσαλία ούτε στη Σαλαμίνα. Στη Θεσσαλία πήγα για μια τεχνική σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη, τον κύριο Αγοραστό και σαράντα δημοσίους υπαλλήλους, αρμόδιους και εμπλεκόμενους με το ΕΣΠΑ. Διότι το ΕΣΠΑ στη Θεσσαλία είναι στο 5,5%. Η επίσκεψή μου αφορούσε όλη τη Θεσσαλία και όχι τον νομό Λάρισας. Επομένως, κατά τη λογική αυτή, θα έπρεπε να έχω καλέσει όλους τους βουλευτές, όλης της Θεσσαλίας, τεσσάρων περιφερειακών ενοτήτων. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα”.

Λίνα Μενδώνη 27/1/2020 Αναπτυξιακό Forum Λάρισας Εφημερίδα Ελευθερία: Η υπουργός Πολιτισμού “εξήρε το έργο της Περιφέρειας Θεσσαλίας, τονίζοντας ότι μέσα από τις υποδομές που δημιούργησε κατάφερε τα εξής: “Αύξηση επισκεψιμότητας μουσείων κατά 47%, σε συνδυασμό με αύξηση αφίξεων σε τοπικά αεροδρόμια και λιμάνια 20% και 18% αντίστοιχα, και διανυκτερεύσεων σε ποσοστό 12%. Πιο σημαντικό στοιχείο είναι αυτό του διπλασιασμού των θέσεων εργασίας σε τουριστικές επιχειρήσεις” (!)

Πάνω από 22 εκατ. ευρώ είναι τα έργα Πολιτισμού που δρομολογούνται αυτή την περίοδο στη Θεσσαλία, τόνισε η κ. Μενδώνη και ανέφερε τα εξής:  «Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, οι Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ κατέθεσαν – και σε συμφωνία με την Περιφέρεια, αποφασίστηκε ήδη να προωθηθούν 31 Δελτία έργων Πολιτισμού και 3 Δελτία έργων, σε περιοχές δορυφόρους της «Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης Πολιτισμού-Τουρισμού» του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020.
Τα έργα αυτά, 8 στην περιοχή της Λάρισας (μεταξύ αυτών το Αρχοντικό Σβαρτς στα Αμπελάκια, το Κάστρο Βελίκας, ο Τεκέ Χασάν Μπαμπά στα Τέμπη, οι αρχαιολογικοί χώροι Ελασσόνας, Αρχοντικό Αλεξούλη στην Αγιά, Ακρόπολη Φαρσάλων, θρησκευτικά μνημεία Τεμπών, ψηφιακή διασύνδεση χώρων και Μουσείου Λάρισας), συν 3 σε περιοχές-δορυφόρους (αρχαιο-λογικοί χώροι Παλιόσκαλας, Κραννώνος, Φαρσάλων), 11 στη Μαγνησία (μυκηναϊκός οικισμός «Κάστρου – Παλαιάς» Βόλου, Διμήνι, Δημητριάδα, Φθιώτιδες Θήβες κ.ά.), 4 στην Καρδίτσα και 8 στα Τρίκαλα, έχουν συνολικό προτεινόμενο προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 22 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, στην «Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Νήσων Βορείων Σποράδων» υποβλήθηκαν 8 Δελτία Δράσεων Πολιτισμού, συνολικού προϋπολογισμού περίπου € 6,3 εκατ. Έχουν επίσης υποβληθεί προτάσεις χρηματοδότησης μελετών ωρίμανσης αρκετών ακόμη έργων.
Παράλληλα με τα ανωτέρω υλοποιούμενα και υπό ένταξη έργα, βρίσκονται σε εξέλιξη μια σειρά από Προγραμματικές Συμβάσεις Πολιτισμικής Ανάπτυξης ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την Περιφέρεια Θεσσαλίας και άλλους συμβαλλόμενους».
Ειδική αναφορά έκανε στα Μετέωρα σημειώνοντας: «Το διαχειριστικό σχέδιο των Μετεώρων βρίσκεται σε εξέλιξη, έχουν δε ήδη ολοκληρωθεί η αναλυτική αρχαιολογική τεκμηρίωση και η καταγραφή του ιστορικού εργασιών, μελετών και επεμβάσεων.
Μετά την ολοκλήρωσή του θα είμαστε σε θέση να προβούμε στις οριστικές μας επιλογές βασιζόμενοι σε αξιόπιστα και ασφαλή στοιχεία και αφού προηγηθεί διαβούλευση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Ενδεχομένως η λύση να συνίσταται σε μια τουριστική ανάπτυξη με επιμέρους ήπιες, στοχευμένες, διαφοροποιημένες και ισόρροπα κατανεμημένες δράσεις παραδοσιακού, θρησκευτικού, φυσιολατρικού και αθλητικού τουρισμού.
Θα μπορούσε κανείς για παράδειγμα να επενδύσει στη διασύνδεση των Μετεώρων με τη μεγάλη μοναστική κοινότητα του Αγίου Όρους, στο πλαίσιο μιας πολυεπίπεδης και πολύμορφης θρησκευτικής-πολιτιστικής διαδρομής, που θα υλοποιείται τόσο στο φυσικό, όσο και στον εικονικό-ψηφιακό χώρο».
«Στο πλαίσιο της ανάπτυξης στρατηγικών και πολιτικών ενόψει της νέας Προγραμματικής Περιόδου του 2021-2027, ο τομέας του Πολιτισμού οφείλει να έχει έναν από τους κεντρικούς και πρωταγωνιστικούς ρόλους», σημείωσε η υπουργός.