Τρία τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που θα λειτουργούσαν από την ακαδημαϊκή χρονιά 2020-2021 είναι μεταξύ αυτών που καταργούνται από το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για τα τμήματα Ψυχολογίας με έδρα το Βόλο, Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την Καρδίτσα και  Λογοθεραπείας, με έδρα τη Λαμία. Σύμφωνα με ρεπορτάζ – Πηγή του in.gr:

Αναστέλλεται η λειτουργία 37 νέων τμημάτων στα ΑΕΙ

Το υπουργείο Παιδείας προχωρά άμεσα  στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 37 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν – όπως αναφέρει  – προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.

Αναστέλλεται η λειτουργία 37 νέων τμημάτων στα ΑΕΙ | in.gr

Από «κόσκινο» θα περάσει το υπουργείο Παιδείας όλα τα νέα τμήματα τα οποία επρόκειται να ενταχθούν στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο προκειμένου να δεχθούν τους πρώτους τους φοιτητές το ακαδημαϊκό έτος 2020-21.

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας προχωρά άμεσα  στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 37 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν – όπως αναφέρει  – προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.Δείτε επίσης: Ανθρώπινο χέρι βρέθηκε στην κοιλιά καρχαρία

Τα τμήματα αυτά που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.

Δηλώσεις Κεραμέως – Διγαλάκη

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης δήλωσαν τα εξής:

«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις. 

Η προηγούμενη Κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη. Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν: 

  • χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, 
  • χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, 
  • χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό, 
  • χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις, 
  • ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,  υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος».

Προβλήματα σε υποδομές

Όπως είναι φυσικό, αναφέρει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

«Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 37 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή. 

Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω».

Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα προσθέτουν.

Νέο πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση

Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνουν  «εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν.

Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών».

Πηγή: https://volos.ert.gr/blog/2019/11/07/katargoyntai-tria-tmimata-toy-p-th-poy-tha-leitoyrgoysan-apo-to-2020/

Προηγούμενο άρθροΤο βελούδινο κλωναράκι από το βολιώτικο τσάι του βουνού κατακτά τις αγορές του κόσμου
Επόμενο άρθροΛάθος εικόνα… ουσία περιμένουν οι πολίτες