Ρότα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας βάζει η κυβέρνηση μετά την μεταβίβαση του «Νεώριο Σύρου».

Σήμερα έγιναν τα επίσημα εγκαίνια των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου-ΟΝΕΧ Shipyards παρουσία των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη και Εργασίας Γιάννη Βρούτση, του υφυπουργού Ανάπτυξης Νίκου Παπαθανάση,  του υφυπουργού Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη και του Αμερικανού Πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ.

Ο κ. Πάιατ στην ομιλία του αποκάλυψε το ενδιαφέρον Αμερικανών επενδυτών και για το λιμάνι του Βόλου μετά από εκείνα της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.Για το ναυπηγείο της Σύρου είπε: «Τα οφέλη για την οικονομία και την τοπική κοινωνία είναι μεγάλα. Έχουν δοθεί ήδη 18 εκατομμύρια για οφειλές και χρέη σε εργαζομένους και πιστωτές ενώ θα δοθούν μέχρι το 2020-2021 άλλα 12 εκατ. για αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.

Επίσης έχουν δημιουργηθεί 600 νέες θέσεις εργασίας, τόνισε.

Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία τα τελευταία 3 χρόνια έχει ραγδαία ανάπτυξη και το 90% της ανάπτυξης αυτής οφείλεται στο Νεώριο. Οι Έλληνες εφοπλιστές δεν πρέπει να πηγαίνουν στα ναυπηγεία τςη Τουρκίας, της Μάλτας και της Ρουμανίας γιατί πλέον έχουν επιλογή στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ θεωρεί σημαντική την επένδυση των ΗΠΑ στη Σύρο τόσο για στρατηγικούς λόγους όσο και για οικονομικούς και συμβολικούς.«Προτρέπω τους Αμερικάνους επενδυτές να επενδύσουν στην Ελλάδα και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον εκτός από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και για τον Βόλο» σημείωσε ο πρέσβης.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδης είπε μεταξύ άλλων. «Η Σύρος είναι μόνο η αρχή. Σας διαβεβαιώνω -και θα σκάσω αν δεν γίνει- ότι σε λίγους μήνες θα είμαστε στην αντίστοιχη εκδήλωση στην Ελευσίνα. Έχουμε ρητή εντολή από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εργαζόμενους του ναυπηγείου Σύρου».

«Η Ελλάδα επιστρέφει. Ένα ευχαριστώ στους Έλληνες εφοπλιστές που εμπιστεύτηκαν και πάλι την Ελλάδα και φέρνουν τα πλοία τους πίσω. Η καλή σχέση εργαζομένων και επιχείρισης, -όπως συμβαίνει στην ναυπηγεία Σύρου- είναι το μυστικό της επιτυχίας», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης.

Το παρών στα εγκαίνια έδωσαν και οι πλοιοκτήτες, καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και Γιώργος Προκοπίου, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, απο το Propeller Club Port of Piraeus, η γ.γ. Δανάη Μπεζαντάκου και οι Γιάννης ΜπελούσηςΕιρήνη Νοτιά και Κατερίνα Σταθοπούλου.

Η «κορδέλα κόπηκε» μετά την έναρξη υλοποίησης  επενδύσεων και της αποπληρωμής οφειλών προς εργαζομένους και προμηθευτές συνολικού ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ.

Στο ναυπηγείο σήμερα εξυπηρετεί έξι πλοία ενώ αλλά 70 περιμένουν στη σειρά.

Σειρά παίρνει η Ελευσίνα

Για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας οι συζητήσεις γίνονται  αποκλειστικά με την ελληνοαμερικανικών συμφερόντων ΟΝΕΧ, πάνω στη βάση της συμφωνίας που έγινε με τα ναυπηγεία της Σύρου.  Η ΟΝΕΧ έχει  ήδη υπογράψει συμφωνία με τον σημερινό ιδιοκτήτη, Νίκο Ταβουλάρη.

Όμως για να ισχύσει η  συμφωνία, που θα πρέπει  να «κουρευτούν» οι απαιτήσεις που έχει  το Δημόσιο και οι πιστωτές. Με βάση αυτή τη συμφωνία για διακανονισμό των οφειλών  θα ζητηθεί η δικαστική έγκριση για την είσοδο της ONEX και στην Ελευσίνα.

Πηγή: newmoney