Την απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιώτες το λιμάνι του Βόλου, όπως και τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, επικρίνει με ανακοίνωσή της η Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας. Επισημαίνει ότι  πρόκειται για μία «ακόμη ιδεοληπτική και αντίθετη  στο  δημόσιο συμφέρον επιλογή της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, καταστροφική για  το μέλλον της ανάπτυξης του λιμανιού και της πόλης του Βόλου, η οποία εξυπηρετεί τα συμφέροντα ολίγων και ισχυρών. Δηλαδή των φίλων του».

Η ανακοίνωση

Φαίνεται ότι ήρθε η ώρα τα λιμάνια της χώρας να περάσουν στα χέρια κερδοσκοπικών συμφερόντων, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Ναυτιλίας.

Σε πρόσφατη σύσκεψη του τελευταίου με την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αποτυπώθηκε η ξεκάθαρη πρόθεσή τους να ιδιωτικοποιηθούν τα 10 περιφερειακά λιμάνια της  χώρας, μέσα στα οποία ένα από τα  σημαντικότερα είναι το λιμάνι του Βόλου.

Εκεί λοιπόν που ο ΣΥΡΙΖΑ,  μέσα σε καθεστώς ακόμη Μνημονίων, διαπραγματεύθηκε με τους θεσμούς και πέτυχε να μην ιδιωτικοποιηθούν τα 10 λιμάνια της χώρας, αλλά να αναπτυχθούν με το μοντέλο της υποπαραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, σύμφωνα δηλαδή και με τη διεθνή πρακτική, όπου το Δημόσιο κρατά την ιδιοκτησία και αξιοποιεί συγκεκριμένους τομείς ή εγκαταστάσεις των λιμανιών, η Κυβέρνηση ομολογεί ευθαρσώς ότι η στρατηγική της, σε αντίθεση με την επιλογή των υπο-παραχωρήσεων, είναι η πλήρης παραχώρηση και η πώληση μετοχών.

Εκεί που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενίσχυσε τους δέκα Οργανισμούς Λιμένων, έτσι ώστε να μην χάσουν τον Δημόσιο χαρακτήρα τους, δίνοντας τους τα κατάλληλα θεσμικά εργαλεία για να αναπτύξουν περαιτέρω δραστηριότητες που θα στήριζαν ισόρροπα και με σχέδιο τις τοπικές κοινωνίες,  το Υπουργείο Ναυτιλίας σήμερα εφαρμόζει απροκάλυπτα τις νεοφιλελεύθερες εμμονές της ΝΔ, μέσω πολιτικών που πλήττουν το δημόσιο συμφέρον, φέρνοντας από το παράθυρο τις απαιτήσεις των δανειστών που καταφέραμε να αποκρούσουμε τα προηγούμενα χρόνια.

Η παραχώρηση του συνόλου του στρατηγικής σημασίας λιμανιού Βόλου σε έναν ιδιώτη, σημαίνει ότι το δημόσιο στερείται ετήσια έσοδα 1,2 εκ ευρώ (τραπεζοκαθίσματα, πάρκιγκ) και ταυτοχρόνως η λειτουργία του επαφίεται στις ορέξεις του οποιουδήποτε επενδυτή.

Αντιθέτως, οι κυβερνήσεις με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ και οι διοικήσεις των λιμανιών, είχαν πετύχει, με την μέθοδο των υποπαραχωρήσεων, να διατηρηθεί και ο δημόσιος χαρακτήρας και έλεγχος αλλά και να προγραμματιστεί η ανάπτυξη των λιμανιών προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και του δημοσίου συμφέροντος.

Ειδικότερα, με την μέθοδο των υποπαραχωρήσεων  και με τον σχεδιασμό της ανάπτυξής του στο λιμάνι του Βόλου δρομολογήθηκαν ή υλοποιήθηκαν:

  • Η προμήθεια ενός νέου περονοφόρου οχήματος 15 τόνων
  • Η μεταφορά και θέση σε λειτουργία του ηλεκτροκίνητου γερανού GANZ Νο4 στην ανατολική πλευρά του προβλήτα Νο 1, όπου τώρα βρίσκεται ο GANZNo7
  • Η ένταξη στο ΕΣΠΑ της προμήθειας ενός αυτοκινούμενου γερανού 120 τόνων και ενός μηχανήματος reachstacker για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συνολικού κόστους €3.500.000 πλέον ΦΠΑ.
  • Η διαμόρφωση χώρου υποδοχής κρουαζιερόπλοιων και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης των πλοίων
  • Η σύνδεση της αξιοποίησης του λιμανιού του Βόλου με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τις πολυτροπικές μεταφορές.

Θυμίζουμε τη δημόσια δέσμευση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κατά την επίσκεψή του στο Βόλο, ότι η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του λιμανιού θα λάβει υπόψη της τα συμπεράσματα της μελέτης.

  • Η απομάκρυνση του σκραπ και η αντιμετώπιση ενός σημαντικού κοινωνικού προβλήματος για την πόλη.

Το κυριότερο ίσως είναι ότι  με τον προηγούμενο σχεδιασμό το λιμάνι του Βόλου  γινόταν ο καθοριστικός παράγοντας για να καταστεί ο Βόλος κόμβος σύγχρονων συνδυασμένων μεταφορών, με την σύνδεσή του στον νέο σχεδιασμό της ηλεκτροκίνησης του τρένου.

Επίσης είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η  παραχώρηση για χρονικό διάστημα 99 ετών σημαίνει ουσιαστικά πώληση του λιμανιού (αλλαγή ιδιοκτησίας) που δεν έχει συμβεί ούτε στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ όπου το χρονικό διάστημα παραχώρησης δεν υπερβαίνει τα 35 χρόνια.

Με την  πώληση της μίας και μοναδικής μετοχής θα έχουμε την  πρώτη ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα  με την πώληση  σε ιδιώτη του 100% του μετοχικού κεφαλαίου μίας δημόσιας επιχείρησης.

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι πρόκειται για μία ακόμη ιδεοληπτική και αντίθετη  στο  δημόσιο συμφέρον επιλογή της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, καταστροφική για  το μέλλον της ανάπτυξης του λιμανιού και της πόλης του Βόλου, η οποία εξυπηρετεί τα συμφέροντα ολίγων και ισχυρών. Δηλαδή των φίλων του.